Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/29039
Title: Многообразие форм художественного общения в современном чтении
Other Titles: The Multitude of Artistic Communication Forms in Modern Reading
Authors: Гудова, М. Ю.
Gudova, M. Yu.
Issue Date: 2014
Citation: Гудова М. Ю. Многообразие форм художественного общения в современном чтении / М. Ю. Гудова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. — 2014. — № 4 (133). — С. 239-244.
Abstract: Рассматривается проблема многообразия форм художественного общения в современном опыте чтения. В культурологической методологии устанавливаются взаимосвязи между различными способами самоопределения личности читателя и формами художественного общения, существующими в модернистской, массовой и сетевой литературе. Делается вывод, что современный читатель волен выбирать форму художественного диалога в зависимости от стоящих перед ним задач самоопределения.
The author examines the problem of the variety of artistic communication forms in contemporary reading. Using methods of culture studies, the author draws connections between various forms of self-determination of the reader as a personality and the forms of artistic communication existing in modernist, mass and Internet literature. The author concludes that the contemporary reader is free to choose a form of artistic dialogue depending on their tasks of self-determination.
Keywords: ХУДОЖЕСТВЕННОЕ ОБЩЕНИЕ
ЧТЕНИЕ-ОБЩЕНИЕ
ЧТЕНИЕ-НАСТАВНИЧЕСТВО
ЧТЕНИЕ-УЧЕНИЧЕСТВО
ПРИОБЩЕНИЕ К СОЦИАЛЬНОЙ ГРУППЕ
САМООПРЕДЕЛЕНИЕ ЧИТАТЕЛЯ
ARTISTIC COMMUNICATION
READING AS COMMUNICATION
READING AS GUIDANCE
READING AS APPRENTICESHIP
INTRODUCTION TO A SOCIAL GROUP
SELF-DETERMINATION OF THE READER
URI: http://hdl.handle.net/10995/29039
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. 2014. № 4 (133)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 2, Гуманитарные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurg-2014-133-23.pdf111,26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.