Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/28091
Title: The impact of social networks on spousal influence strategies during couple purchase decisions
Other Titles: Влияние социальных сетей на стратегии принятия решений супругов при покупке товаров
Authors: Бокек-Коэн, Я.
Лиссица, С.
Bokek-Cohen, Y.
Lissitsa, S.
Issue Date: 2014
Citation: Bokek-Cohen Y. The impact of social networks on spousal influence strategies during couple purchase decisions / Y. Bokek-Cohen, S. Lissitsa // Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2014. — № 4 (134). — С. 201-220.
Abstract: The purpose of this study is to examine the impact of social network closeness on the use of spousal influence tactics among immigrants to Israel from the Former Soviet Union (FSU). A survey questionnaire was completed by 442 FSU immigrants, either married or cohabitating, who were asked to describe their social networks and to evaluate their own use of seven influence strategies during a dyadic purchase decision. Our findings shed light on the relationship between macro-level variables of the ecological environment of an individual and micro-level processes and phenomena that exist within his/her family nucleus, namely the marital dynamics and relationships; we also provide practical recommendations for family therapists and practitioners.
Целью данного исследования является изучение влияния социальных сетей на использование тактик супружеского влияния среди иммигрантов из бывшего Советского Союза в Израиле. В анкетировании принимало участие 442 иммигранта из бывшего СССР, как состоящих в браке, так и сожительствующих, которым было предложено описать свои социальные сети и оценить использование стратегий влияния при совместном принятии решения о покупке. Данные исследования проливают свет на отношения между переменными макроуровня экологической среды индивида и микроуровня процессов и явлений, которые существуют в его/ее ядре семьи, а именно динамики супружеских отношений. Нами также даны практические рекомендации для семейных психотерапевтов и практиков.
Keywords: PURCHASE DECISION
SOCIAL NETWORK
COUPLE DECISION MAKING
INFLUENCE STRATE­GIES
POWER TACTICS
IMMIGRANTS
РЕШЕНИЕ О ПОКУПКЕ
СОЦИАЛЬНАЯ СЕТЬ
ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЙ ПАРОЙ
СТРАТЕГИИ ВЛИЯНИЯ
СИЛОВЫЕ ТАКТИКИ
ИММИГРАНТ
URI: http://hdl.handle.net/10995/28091
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. 2014. № 4 (134)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 3, Общественные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2014-134-24.pdf303,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.