Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/26174
Title: Культурная идентичность: методика квалитативного культурологического исследования
Other Titles: Cultural Identity: Methods of Qualitative Research
Authors: Коваленко, И. П.
Kovalenko, I. P.
Issue Date: 2014
Citation: Коваленко И. П. Культурная идентичность: методика квалитативного культурологического исследования / И. П. Коваленко // Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2014. — № 3 (131). — С. 159-166.
Abstract: The problem of cultural identity is not only the question of theoretical reflection, but also a problem of everyday life. The author describes the methodology for qualitative studies of identity, which includes several methods such as qualitative interview and philosophical analysis of empirical data. The author relies on theoretical and methodological sources in English and German which were not translated into Russian.
Проблема культурной идентичности является не только актуальной теоретической проблемой, но и проблемой повседневности. Автор определяет методологическую базу для квалитативного исследования идентичности, которая включает в себя методы сбора и обработки данных: метод квалитативных интервью, подкрепленный философским анализом эмпирических данных. Автор опирается на англо- и немецкоязычные источники, не переведенные на русский язык.
Keywords: CULTURAL IDENTITY
QUALITATIVE RESEARCH DESIGN
QUALITATIVE INTERVIEW
IDENTITY TURN
КУЛЬТУРНАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ
МЕТОДОЛОГИЯ КВАЛИТАТИВНОГО ИССЛЕДОВАНИЯ
КВАЛИТАТИВНЫЕ ИНТЕРВЬЮ
ИССЛЕДОВАНИЯ ИДЕНТИЧНОСТИ
URI: http://hdl.handle.net/10995/26174
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. 2014. № 3 (131)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 3, Общественные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2014-131-17.pdf202,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.