Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/26169
Title: Чтение в культуре потребительского общества
Other Titles: Reading in Consumer Society’s Culture
Authors: Гудова, М. Ю.
Gudova, M. Yu.
Issue Date: 2014
Citation: Гудова М. Ю. Чтение в культуре потребительского общества / М. Ю. Гудова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2014. — № 3 (131). — С. 105-112.
Abstract: The transformation of reading practice in consumer culture is investigated. The author focuses on how motivation of reading, the needs to read and cultural appreciation of reading changed in recent period. The author concludes that in the situation where consumerism laws govern reading practice, the latter tends to become a simulation of cultural communication and can be described as readingillness or non-reading.
В статье рассматривается проблема трансформации практики чтения в культуре потребительского общества. Выявляется изменение мотивации чтения, потребности в чтении и ценностно-смыслового содержания практики чтения. Делается вывод, что чтение, существующее по законам потребления, превращается в симуляцию процесса культурной коммуникации, такую как чтение-болезнь или не-чтение.
Keywords: READING
CONSUMERISM
SIMULATION OF READING
PLEASURE
SATISFACTION
NON-READING
ЧТЕНИЕ
ПОТРЕБЛЕНИЕ
СИМУЛЯЦИЯ ЧТЕНИЯ
УДОВОЛЬСТВИЕ
НАСЛАЖДЕНИЕ
НЕ-ЧТЕНИЕ
URI: http://hdl.handle.net/10995/26169
ISSN: 2227-2291
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. 2014. № 3 (131)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 3, Общественные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2014-131-12.pdf184,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.