Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/25757
Title: Динамическая оценка исследовательской компетентности студентов в системе управления НИРС
Other Titles: Dynamic assessment of students' research competence in the management system of students' scientific research work
Authors: Котлярова, Е. А.
Kotlyarova, E. A.
Issue Date: 2010
Citation: Котлярова Е. А. Динамическая оценка исследовательской компетентности студентов в системе управления НИРС / Е. А. Котлярова // Университетское управление: практика и анализ. — 2010. — № 6. — С. 38-44.
Abstract: Переход отечественной системы образования на компетентностный подход сместил акцент со знаний, умений, навыков в сторону приобретения обучающимися компетенций. Исследовательские компетенции, по мнению автора, играют ведущую роль в стремительно развивающейся инновационной экономике. В статье предлагается комплексная оценка исследовательской компетентности, способствующая повышению управления системой научно-исследовательской работы студентов в вузе.
Transition to the competence approach of Russian education system has shifted from the knowledge, skills toward the learner's competencies acquirement. The author supposes that research competence plays a leading role in the rapidly growing innovation economy. The article offers a comprehensive assessment of researching competence to help improve the controllability of the system of scientific research work of students at the university.
Keywords: UNIVERSITIES
STUDENTS' SCIENTIFIC RESEARCH WORK
COMPETENCE
ASSESSMENT
MANAGEMENT
ВУЗ
НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКАЯ РАБОТА СТУДЕНТОВ
КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ОЦЕНКА
УПРАВЛЕНИЕ
URI: http://hdl.handle.net/10995/25757
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=16390205
ISSN: 1999-6640
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2010. № 6
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
unup-2010-06-08.pdf193,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.