Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/24703
Title: МООК и экономика образования в США. Теория подрывных инноваций применительно к МООК и ее критика
Other Titles: MOOСS and economics education in the United States. The theory of disruptive innovation in relation to moocs and its criticism
Authors: Timkin, S. L.
Тимкин, С. Л.
Issue Date: 2014
Citation: Тимкин С. Л. МООК и экономика образования в США. Теория подрывных инноваций применительно к МООК и ее критика [Электронный ресурс] / С. Л. Тимкин // Новые образовательные технологии в вузе : материалы XI международной научно-методической конференции. — Екатеринбург, 2014. — Режим доступа: http://hdl.handle.net/10995/24703.
Abstract: This article analyzes the economic impact of the phenomenon of massive open online courses in the context of the theory of disruptive innovation. Overview of the latest publications on this topic has shown that the question of the applicability of the theory to economics MOOCs not yet been resolved. The author is inclined to conclude that the theory was applied branded corporations (in this case the leading universities in the U.S.) in order to minimize the their negative consequences from the spread online learning.
Статья посвящена анализу экономических последствий феномена массовых открытых онлайн курсов в контексте теории подрывных инноваций. Обзор актуальных публикаций на эту тему показал, что вопрос о применимости теории к экономике МООК еще не решен. Автор склоняется к заключению о том, что теория была упреждающе применена брендовыми корпорациями (в данном случае ведущими университетами США) для минимизации негативных для них последствий распространения онлайн обучения.
URI: http://hdl.handle.net/10995/24703
Conference name: XI международная научно-методическая конференция «Новые образовательные технологии в вузе»
Conference date: 18.02.2014-20.02.2014
Origin: Новые образовательные технологии в вузе (HOTB-2014). — Екатеринбург, 2014
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv-2014-172.pdf456,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.