Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/24476
Title: Блоги и пользовательский контент как новый формат осуществления интегративной функции СМИ
Other Titles: Blogs and user-generated content as a new method of the representation of integrative mass media function
Authors: Джазоян, А. Е.
Dzhazoyan, A. Ye.
Issue Date: 2014
Citation: Джазоян А. Е. Блоги и пользовательский контент как новый формат осуществления интегративной функции СМИ / А. Е. Джазоян // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2014. — № 2 (126). — С. 39-48.
Abstract: Развитие технологий интерактивности в сетевой среде, вовлечение потребителей СМИ в создание, обсуждение и распространение контента массовой информации оказали трансформирующее влияние на индустрию. Предлагаемая работа рассматривает вопросы трансформации интегративной функции СМИ под влиянием технологий «пользовательского контента» (UGC — user generated content) и развития альтернативных способов массовой коммуникации.
The development of interactive technologies of the net’ environment that constituted reader’s engagement with creation, discussion and distribution of the content of mass media has inflicted a transformative change on the news industry. The paper reviews the issues of a transformation of mass media’ integrative function that occurred under the influence of user-generated content (UGC) technologies and the development of alternative channels of mass communication.
Keywords: СМИ
ИНТЕРАКТИВНОСТЬ
WEB 2.0 ЖУРНАЛИСТИКА
ПОЛЬЗОВАТЕЛЬСКИЙ КОНТЕНТ
MASS MEDIA
INTERACTIVITY
WEB 2.0
JOURNALISM
UGC
URI: http://hdl.handle.net/10995/24476
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2014. № 2 (126)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2014-126-05.pdf176,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.