Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/24006
Title: Альтернативный способ работы с методикой А. А. Реана и В. А. Якунина «Изучение мотивов учебной деятельности студентов»
Other Titles: Alternative Method of Work with the Technique A. A. Rean and V. A. Yakunin «Researching the motives of students’ learning Activity»
Authors: Ломтатидзе, О. В.
Мылтасова, О. В.
Lomtatidze, O. V.
Myltasova, O. V.
Issue Date: 2014
Citation: Ломтатидзе О. В. Альтернативный способ работы с методикой А. А. Реана и В. А. Якунина «Изучение мотивов учебной деятельности студентов» / О. В. Ломтатидзе, О. В. Мылтасова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2014. — № 1 (123). — С. 189-197.
Abstract: Изложены результаты исследования учебно-профессиональной мотивации студентов. Наиболее информативным способом признан сбор данных об учебной мотивации студентов путем ранжирования. Наиболее значимым мотивом для студентов всех форм обучения является стремление стать высококвалифицированными специалистами.
The results of research of the educational-professional motivation of students study are presented in the following article. According to the obtained data on students’ the most valuable information was collected based on ranking. A desire to become a highly skilled specialist appeared to be the most significant motive for the students of training systems of different types.
Keywords: УЧЕБНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ МОТИВЫ
ФОРМА ОБУЧЕНИЯ
СПОСОБЫ ИЗУЧЕНИЯ МОТИВАЦИИ
ЦЕННЫЕ И ЗНАЧИМЫЕ МОТИВЫ
EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL MOTIVES
FORM OF EDUCATION
WAYS OF STUDYING OF THE MOTIVATION
VALUABLE AND MEANINGFUL MOTIVES
URI: http://hdl.handle.net/10995/24006
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2014. № 1 (123)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2014-123-21.pdf313,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.