Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/24002
Title: Противоречия в функционировании системы профессиональной ориентации старшеклассников (на примере мегаполиса)
Other Titles: Contradictions in the high school students career guidance system (based on the megalopolis’s example)
Authors: Савчук, Г. А.
Артем, О. Я.
Savchuk, G. A.
Artem, O. Ya.
Issue Date: 2014
Citation: Савчук Г. А. Противоречия в функционировании системы профессиональной ориентации старшеклассников (на примере мегаполиса) / Г. А. Савчук, О. Я. Артем // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2014. — № 1 (123). — С. 158-170.
Abstract: Анализируется современное состояние российской системы профессиональной ориентации старшеклассников. Рассматривается история развития профориентации в США и России. Приводятся результаты прикладных исследований, посвященных выявлению основных противоречий и проблем в функционировании системы профессиональной ориентации старшеклассников в российском обществе.
The paper analyzes current state of the Russian career guidance system for high school students. The author examines historical development of career guidance in the USA and Russia, gives examples of applied research on identification of the main contradictions and problems referring to the career guidance system for high school students in the Russian society.
Keywords: СИСТЕМА ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ОРИЕНТАЦИИ
ФАКТОРЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ОРИЕНТАЦИИ
ПРОТИВОРЕЧИЯ СИСТЕМЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ОРИЕНТАЦИИ
CAREER GUIDANCE SYSTEM
CAREER GUIDANCE FACTORS
CAREER GUIDANCE CONTRADICTIONS
URI: http://hdl.handle.net/10995/24002
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2014. № 1 (123)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2014-123-18.pdf305,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.