Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/22480
Title: Манипулятивные приемы и технологии современной рекламы (на примере репрезентации лекарственных средств и медицинских услуг)
Other Titles: Manipulation techniques and technologies of modern advertizing (based on the example of medicines and medical services’ representation)
Authors: Витужникова, Г. М.
Олешко, В. Ф.
Vituzhnikova, G. M.
Oleshko, V. F.
Issue Date: 2013
Citation: Витужникова Г. М. Манипулятивные приемы и технологии современной рекламы (на примере репрезентации лекарственных средств и медицинских услуг) / Г. М. Витужникова, В. Ф. Олешко // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2013. — № 4 (119). — С. 36-51.
Abstract: Статья посвящена актуальной для самых широких слоев населения проблеме: как не попасть в сети манипуляторов от рекламы. На конкретных примерах рассматри­вается использование ненадлежащей, заведомо ложной, скрытой рекламы.
Article is devoted to the topical problem, which is popular within the wide sections of the population — how to avoid being entrapped due to the advertising manipulators’ activity. Specific examples are used in order to demonstrate how improper, knowingly false, and camouflaged advertizing is being used.
Keywords: РЕКЛАМА (КАК СОВОКУПНОСТЬ ТЕХНОЛОГИЙ)
ВНУШАЮЩАЯ РЕКЛА­МА (КАК ПРОЦЕСС)
МАНИПУЛЯЦИЯ
ЛЕКАРСТВЕННЫЕ СРЕДСТВА
МЕДИЦИНСКИЕ УСЛУГИ
МАССМЕДИА
ПРИЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ
НАРУШЕНИЕ
ЗАПОМИНАНИЕ
ЭФФЕКТИВНОСТЬ
ADVERTIZING
ADVERTISING MANIPULATION
MEDICINES
MEDICAL SERVICES
MASS MEDIA
TECHNIQUES
VIOLATION
MEMORIZING
EFFICIENCY
URI: http://hdl.handle.net/10995/22480
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2013. № 4 (119)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2013-119-05.pdf740,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.