Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/21672
Title: | Традиционное и новое в методике формирования грамматической компетенции студентов-лингвистов |
Other Titles: | Traditional and new in the teaching method of forming grammatical competence of students-linguists |
Authors: | Корнеева, Л. И. Швецова, С. В. Korneeva, L. I. Shvetsova, S. V. |
Issue Date: | 2013 |
Citation: | Корнеева Л. И. Традиционное и новое в методике формирования грамматической компетенции студентов-лингвистов / Л. И. Корнеева, С. В. Швецова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2013. — № 3 (116). — С. 71-76. |
Abstract: | Рассматриваются вопросы формирования грамматической компетенции в процессе подготовки будущих переводчиков на основе коммуникативно-функционального подхода с применением элементов традиционных и нетрадиционных методов обучения иностранным языкам. The article deals with the problems of forming grammatical competence in the process of preparation of future translators and interpreters on the basis of communicative and functional approach combining some elements of traditional and alternative methods of foreign language teaching. |
Keywords: | КОМПЕТЕНТНОСТЬ ГРАММАТИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ КОММУНИКАТИВНО-ФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ ПОХОД КОММУНИКАТИВНАЯ ИНТЕНЦИЯ КОММУНИКАТИВНАЯ СИТУАЦИЯ АЛЬТЕРНАТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ COMPETENCE GRAMMATICAL COMPETENCE COMMUNICATIVE AND FUNCTIONAL APPROACH COMMUNICATIVE INTENTION COMMUNICATIVE SITUATION ALTERNATIVE METHODS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/21672 |
ISSN: | 2227-2275 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2013. № 3 (116) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2013-116-10.pdf | 94,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.