Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/21088
Title: Роль и значение волонтерства в воспитательной деятельности и образовательном процессе современного российского вуза
Other Titles: Role and value of volunteering in educational activity and educational process of modern russian higher education institution
Authors: Певная, М. В.
Pevnaya, M. V.
Issue Date: 2012
Citation: Певная М. В. Роль и значение волонтерства в воспитательной деятельности и образовательном процессе современного российского вуза / М. В. Певная // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2012. — № 3 (104). — С. 131-138.
Abstract: Анализируются различные научные подходы к исследованию значения волонтерства в вузовском образовании. Представлены результаты эмпирического социологического исследования - опроса студентов ведущих вузов Свердловской области, позволяющие раскрыть потенциал волонтерства в социализации и профессионализации российского студенчества.
In article various scientific approaches to research of value of volunteering in high school education are analyzed. In work results of empirical sociological research - poll of students of leading higher education institutions of Sverdlovsk region, allowing to open volunteering potential in socialization and professionalizings of the Russian students are presented.
Keywords: ВОЛОНТЕРСТВО
ДОБРОВОЛЬЧЕСТВО
ОБРАЗОВАНИЕ
СТУДЕНЧЕСТВО
VOLUNTEERING
DOBROVOLCHESTVO
EDUCATION
STUDENTS
URI: http://hdl.handle.net/10995/21088
Russian Science Citation Index Identifier: http://elibrary.ru/item.asp?id=18770950
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2012. № 3 (104)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2012-104-17.pdf143,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.