Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/21077
Title: | История исторической науки в современной России: проблемы исследования и преподавания |
Other Titles: | History of the historical science in modern russia: research |
Authors: | Камынин, В. Д. Шишкина, С. Ю. Kamynin, V. D. Shishkina, S. Yu. |
Issue Date: | 2012 |
Citation: | Камынин В. Д. История исторической науки в современной России: проблемы исследования и преподавания / В. Д. Камынин, С. Ю. Шишкина // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2012. — № 3 (104). — С. 40-47. |
Abstract: | Анализируются основные подходы, которые появились в преподавании и исследовании отечественной историографии на рубеже XX-XXI столетий. Обращается внимание на различное понимание современными авторами предмета и задач историографических исследований и их воплощение в учебной литературе по отечественной историографии. In this article we analyze the main approaches which appeared in teaching and research of a domestic historiography at the turn of the XX-XXI centuries. It pays attention to various kinds of understanding a subject and problems of historiographic research by modern writers and their embodiment in educational literature on a domestic historiography. |
Keywords: | ИСТОРИОГРАФИЯ ИСТОРИЯ ИСТОРИЧЕСКОЙ НАУКИ НАУЧНЫЙ ДИСКУРС ПРЕДМЕТ ПРЕПОДАВАНИЕ HISTORIOGRAPHY HISTORY OF A HISTORICAL SCIENCE SCIENTIFIC DISCOURSE SUBJECT TEACHING |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/21077 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=18770939 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2012. № 3 (104) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2012-104-06.pdf | 144,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.