Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/21048
Title: Отражение социальных тем интернет-агентствами: региональный опыт
Other Titles: Reflection of the social themes by the internet-agencies: regional experience
Authors: Бурмистров, Г. В.
Burmistrov, G. V.
Issue Date: 2012
Citation: Бурмистров Г. В. Отражение социальных тем интернет-агентствами: региональный опыт / Г. В. Бурмистров // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2012. — № 4 (107). — С. 18-23.
Abstract: Статья посвящена проблеме освещения социальной тематики региональными интернет-СМИ. Автор пытается выявить закономерности подачи материалов социальной направленности, проанализировать журналистские жанры, оценки, посредством которых интернет-агентства доводят до читателей социальную проблематику.
The article deals with the problem of social coverage by the regional online-media. The author tries to explore the regularities of presenting social themes and analyses the genres of journalism, assessements, that are used by online media while dealing with the social agenda.
Keywords: СОЦИАЛЬНАЯ ПРОБЛЕМАТИКА
СРЕДСТВА МАССОВОЙ ИНФОРМАЦИИ
ИНТЕРНЕТ-АГЕНТСТВА
ЖУРНАЛИСТСКИЕ ЖАНРЫ
SOCIAL AGENDA
MASS MEDIA
INTERNET AGENCIES
GENRES OF JOURNALISM
URI: http://hdl.handle.net/10995/21048
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=18780930
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2012. № 4 (107)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2012-107-03.pdf98,57 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record   Google Scholar





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.