Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/21014
Title: Методика оценки учебных задач по свойству сложности как системный аспект педагогической диагностики
Other Titles: The technique of estimation of educational tasks on property of complexity as a system aspect of pedagogical diagnostics
Authors: Телепова, Т. П.
Петров, С. Б.
Telepova, T. P.
Petrov, S. B.
Issue Date: 2012
Citation: Телепова Т. П. Методика оценки учебных задач по свойству сложности как системный аспект педагогической диагностики / Т. П. Телепова, С. Б. Петров // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2012. — № 1 (98). — С. 114-122.
Abstract: Рассматривается методика оценки сложности учебных задач и устанавливается зависимость уровня сложности задачи от способа ее решения. Оценка уровня сложности задач показывается на примере дисциплины «Арифметические и логические основы вычислительной техники». Описанная методика является одним из этапов процесса проектирования информационного обеспечения дисциплины.
In the article the methodology of estimation of the studding tasks' complicity is considered, also it is established how the decision making depends on the level of the tasks' complicity is organized. The estimation of the tasks' complicity level is shown based on the example of engineering preparation discipline of higher vocational education. The described methodology is one of the stages of designing process of the informational discipline support.
Keywords: ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА
МЕТОДИКА СИСТЕМНОГО АНАЛИЗА
УРОВЕНЬ СЛОЖНОСТИ ЗАДАЧИ
PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS
TECHNIQUE OF THE SYSTEM ANALYSIS
LEVEL OF A PROBLEM'S COMPLEXITY
URI: http://hdl.handle.net/10995/21014
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=17944267
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2012. № 1 (98)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2012-98-18.pdf155,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.