Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/20151
Title: Дисциплинарные и методологические подходы к исследованию волонтерства
Other Titles: The research of volunteering: disciplinary and methodological approache
Authors: Певная, М. В.
Pevnaya, M. V.
Issue Date: 2013
Citation: Певная М. В. Дисциплинарные и методологические подходы к исследованию волонтерства / М. В. Певная // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2013. — № 2 (113). — С. 174-180.
Abstract: Анализируются различные научные подходы к исследованию волонтерства как социального феномена. Раскрывается специфика изучения волонтерства как объек­та социологического исследования сквозь призму предметных (дисциплинар­ных) и методологических (межпредметных) научных подходов.
Different scientific approaches to the study of volunteering as a social phenomenon are being presented in the article. The main goal of the research is to discover the essence of volunteering as an object of sociological research. The classification of scientific approaches to the study of volunteerism includes disciplinary (philosophical, pedagogical, psychological, historical, legal, economic, sociological) and methodological (system, activity, institutional, community) approaches.
Keywords: ВОЛОНТЕРСТВО
ДОБРОВОЛЬЧЕСТВО
МЕТОДОЛОГИЯ СОЦИОЛОГИЧЕСКОГО ИССЛЕДОВАНИЯ
ДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ПОДХОДЫ
МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ
VOLUNTEERING
DISCIPLINARY APPROACHES
SOCIOLOGICAL METHODOLOGY
METHODOLOGICAL APPROACHES
URI: http://hdl.handle.net/10995/20151
metadata.dc.description.sponsorship: Работа выполнена при поддержке РГНФ. Проект № 13-13-66502.
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2013. № 2 (113)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2013-113-21.pdf120,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.