Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/20140
Title: Корпоративная пресса: определение понятия, типологические критерии, специфика функционирования
Other Titles: The corporate press: definition, typological criteria, specifics of functioning
Authors: Чемякин, Ю. В.
Chemyakin, Yu. V.
Issue Date: 2013
Citation: Чемякин Ю. В. Корпоративная пресса: определение понятия, типологические критерии, специфика функционирования / Ю. В. Чемякин // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2013. — № 2 (113). — С. 86-93.
Abstract: Исследуются основные критерии, позволяющие относить то или иное издание к корпоративной прессе. Дается определение корпоративных СМИ, вводятся такие понятия, как «ядро» и «периферия» корпоративной прессы, рассматрива­ются их особенности и современные «типологические трансформации».
This publication examines the main criteria which allows to relate a particular publication to the corporate media. The author distinguishes nine criteria of the latter and comes up with a definition of the corporate media. He also envisages the “core” and the “periphery” of the corporate media and considers their peculiarities and modern “typological transformations”.
Keywords: КОРПОРАТИВНАЯ ПРЕССА
КОРПОРАТИВНЫЕ КОММУНИКАЦИИ
ТИПОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ
СИСТЕМА СМИ
СОВРЕМЕННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ
CORPORATE PRESS
CORPORATE COMMUNICATIONS
TYPOLOGICAL PECULIARITIES
MEDIA SYSTEM
MODERN TRENDS
URI: http://hdl.handle.net/10995/20140
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2013. № 2 (113)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2013-113-10.pdf124,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.