Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/19224
Title: Теория формирования речевой готовности дошкольников к учебной деятельности
Other Titles: The theory of formation of speech madiness of children under school age for educational activity
Authors: Паклина, А. В.
Paklina, A. V.
Issue Date: 2009
Citation: Паклина А. В. Теория формирования речевой готовности дошкольников к учебной деятельности / А. В. Паклина // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 4 (68). — С. 212-221.
Abstract: Обосновывается необходимость изменения речевого развития дошкольников и подготовки будущих специалистов в области дошкольного образования. Кроме того, описывается структура речевой и учебной деятельности детей, процесс восприятия речевой деятельности.
The author of the article grounds the necessity of changing on speech development of children under school age and training of the would-be specialists for pre-school institutions. Besides the author describes the structure of speech and educational activities, the ways of perception and ways of giving rise to speech. Taking into account all these things the teacher should organize his work on making children under school age are ready to speak and study.
Keywords: РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
РЕЧЕВАЯ ГОТОВНОСТЬ
СЛУШАНИЕ
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД
SPEECH ACTIVITY
SPEECH MADNESS
HEARING
EDUCATIONAL ACTIVITY
ACTIVE APPROACH
URI: http://hdl.handle.net/10995/19224
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12916718
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 4 (68)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-68-30.pdf111,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.