Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/19213
Title: | Предпосылки становления эколого-валеологического образования |
Other Titles: | Preconditions of the ecology-valeological education's making |
Authors: | Пономарева, Л. И. Чащина, О. В. Ponomaryova, L. I. Chaschina, O. V. |
Issue Date: | 2009 |
Citation: | Пономарева Л. И. Предпосылки становления эколого-валеологического образования / Л. И. Пономарева, О. В. Чащина // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 4 (68). — С. 141-149. |
Abstract: | Рассматриваются взаимосвязи между здоровьем человека и его отношениями с окружающей средой в разные исторические периоды. Выявляются предпосылки становления представлений и понятий о валеологии, экологии, экологическом и валеологическом образовании. Объединяются экологические и валеологические знания в системе непрерывного эколого-валеологического образования. Interrelationships between the person's health and his attitude to the environment during different historic periods are regarded. Preconditions of the making of notions and concepts on ecology, valeology, ecological and valeological education are revealed. Unification of ecological and valeological knowledge in the system of uninterrupted ecology-valeological education. |
Keywords: | ЭКОЛОГИЯ ВАЛЕОЛОГИЯ ЭКОЛОГО-ВАЛЕОЛОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ЭКОЛОГО-ВАЛЕОЛОГИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА ECOLOGY VALEOLOGY ECOLOGY-VALEOLOGICAL EDUCATION ECOLOGY-VALEOLOGICAL CULTURE |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/19213 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=12916708 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 4 (68) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2009-68-20.pdf | 121,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.