Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/19210
Title: Формирование научных понятий
Other Titles: On the subject of forming the scientific notions
Authors: Залесова, Н. В.
Zalesova, N. V.
Issue Date: 2009
Citation: Залесова Н. В. Формирование научных понятий / Н. В. Залесова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 4 (68). — С. 126-134.
Abstract: Рассматривается важный вопрос процесса обучения - формирование научных понятий. Дается авторское определение категории научное понятие, выделяются педагогические условия формирования научных понятий, обосновывается один из способов формирования научных понятий - использование эвристических методов и приемов, раскрываются функции данных методов, описывается опытно-экспериментальная работа по формированию научных понятий посредством эвристических методов и приемов.
An important problem of the process of education - the formation of the scientific notions - is considered in the present article. The author's definition of the category of scientific notion is given, pedagogic conditions of the scientific notions formation is detailed, one of the means of forming the scientific notions - the using of euristics methods and ways - is substantiated, the functions of the given methods are revealed. Also, the test-experimental work of the scientific notions formation is described in the article by means of euristics methods and ways.
Keywords: НАУЧНОЕ ПОНЯТИЕ
ФОРМИРОВАНИЕ НАУЧНЫХ ПОНЯТИЙ
ЭВРИСТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ И ПРИЕМЫ
SCIENTIFIC NOTION
FORMATION OF THE SCIENTIFIC NOTIONS
EURISTICS METHODS AND WAYS
URI: http://hdl.handle.net/10995/19210
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12916706
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 4 (68)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-68-18.pdf109,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.