Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/19176
Title: Реализация музыкально-образовательного направления в семейном воспитании ребенка
Other Titles: Historical and cultural aspects of implementing musical-educational approach in family education
Authors: Матвеева, Л. В.
Matveeva, L. V.
Issue Date: 2009
Citation: Матвеева Л. В. Реализация музыкально-образовательного направления в семейном воспитании ребенка / Л. В. Матвеева // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 3 (67). — С. 148-155.
Abstract: Рассматривается проблема реализации в семейном воспитании ребенка музыкально-образовательного направления. Прослеживается исторический путь становления модели семейного воспитания ребенка с приоритетом музыкально-образовательного направления. Анализируется позиция современной семьи по отношению к обучению ребенка музыке.
The article sheds light on the problem of implementing musical-educational approach in family education. It traces back the history of establishing a model of family education that gives priority to the musical-educational approach. It also analyses the attitude of a modern family to musical education of a child.
Keywords: СЕМЬЯ
СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ
МОДЕЛЬ СЕМЕЙНОГО ВОСПИТАНИЯ
ТРАДИЦИИ СЕМЕЙНОГО ВОСПИТАНИЯ
МУЗЫКАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МУЗЫКАЛЬНО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ НАПРАВЛЕНИЕ
FAMILY
FAMILY EDUCATION
MODEL OF TRADITIONS IN MUSICAL EDUCATION
MUSICAL EDUCATIONAL APPROACH
URI: http://hdl.handle.net/10995/19176
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12858991
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 3 (67)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-67-20.pdf471,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.