Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/19159
Title: Организация предпрофильной подготовки учащихся как важная профессиональная задача учителя
Other Titles: Organization of students preprofile training as a teachers important professional challenge
Authors: Булавинцева, Л. И.
Голыго, Н. В.
Bulavintseva, L. I.
Golygo, N. V.
Issue Date: 2009
Citation: Булавинцева Л. И. Организация предпрофильной подготовки учащихся как важная профессиональная задача учителя / Л. И. Булавинцева, Н. В. Голыго // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 3 (67). — С. 36-44.
Abstract: Исследуются условия организации предпрофильной подготовки учащихся, направленные на формирование основ компетентности. Предложено понятие основы компетентности. Подчеркивается, что формирование основ компетентности требует создания определенных учебных ситуаций. Широкие возможности для моделирования ситуаций представляют элективные курсы.
The article analyses the studies of conditions of students preprofile training aimed at the formation of competence grounds. We propose the concept of "competence grounds" and stress that the formation of competence grounds calls for creating definite educational situations. Elective courses provide ample opportunities for modeling such situations.
Keywords: ОСНОВЫ КОМПЕТЕНТНОСТИ
ЭЛЕКТИВНЫЕ КУРСЫ
ПРЕДПРОФИЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
COMPETENCE GROUNDS
ELECTIVE COURSES
PREPROFILE TRAINING
PROFESSIONAL TRAINING
PROFESSIONAL COMPETENCE
URI: http://hdl.handle.net/10995/19159
Russian Science Citation Index Identifier: http://elibrary.ru/item.asp?id=12858975
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 3 (67)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-67-04.pdf515,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.