Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/19148
Title: Педагогические условия формирования творческой самостоятельности студентов педвуза
Other Titles: Pedagogical conditions of the formation of the creational independence of students in a higher education establishment
Authors: Качалов, А. В.
Kachalov, A. V.
Issue Date: 2009
Citation: Качалов А. В. Педагогические условия формирования творческой самостоятельности студентов педвуза / А. В. Качалов // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 1/2 (62). — С. 212-217.
Abstract: Предлагается комплекс педагогических условий, способствующих эффективности процесса формирования творческой самостоятельности студентов педвуза. В процессуальном аспекте рассматриваются педагогически комфортная среда, включенность студентов в творческую проектировочную деятельность и рефлексивная самоорганизация творческой деятельности студентов.
The article shows a complex of pedagogical conditions promoting the effectiveness of the process of formation of the creational independence of students in the higher education establishment. The aspect of the process describes the pedagogically comfortable environment, the participation of students in the creational project activity and the reflective self organization of the students' creational activity.
Keywords: ПЕДАГОГИКА
ТВОРЧЕСКАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ СРЕДА
СТУДЕНЧЕСТВО
ЦЕЛИ ОБРАЗОВАНИЯ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
PEDAGOGY
PEDAGOGICAL CONDITIONS
CREATIONAL INDEPENDENCE
REFLECTIVE SELF ORGANIZATION
EDUCATIONAL PURPOSE
EDUCATION MANAGEMENT
URI: http://hdl.handle.net/10995/19148
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12361695
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 1/2 (62)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-62-31.pdf471,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.