Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/19097
Title: Вербализация эмоций: возрастные и гендерные различия
Other Titles: Verbalization of emotions: age and gender differences
Authors: Иванова, Е. С.
Ivanova, E. S.
Issue Date: 2011
Citation: Иванова Е. С. Вербализация эмоций: возрастные и гендерные различия / Е. С. Иванова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2011. — № 4 (95). — С. 180-188.
Abstract: Представлены экспериментальные данные о существенных гендерных различиях в вербализации эмоций. Согласно полученным результатам, девушки в двух возрастных группах (13-14 и 16-17 лет) демонстрировали значительно больший объем словаря эмоций, чем юноши-сверстники.
This experimental research showed strong gender differences in verbalization of emotion: according our data, girls in 13-14 and 16-17 aging groups much better represent theirs emotional vocabulary than boys in the same aging groups.
Keywords: ВЕРБАЛИЗАЦИЯ ЭМОЦИЙ
ГЕНДЕРНЫЕ РАЗЛИЧИЯ
ВОЗРАСТНЫЕ РАЗЛИЧИЯ
VERBALIZATION OF EMOTIONS
GENDER DIFFERENCES
AGE DIFFERENCES
URI: http://hdl.handle.net/10995/19097
Russian Science Citation Index Identifier: http://elibrary.ru/item.asp?id=17319060
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2011. № 4 (95)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2011-95-26.pdf121,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.