Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/18925
Title: Теоретико-методологическое осмысление образа учителя в научно-педагогических трудах послевоенного периода
Other Titles: Theoretical and methodological understanding of the teacher's image in the scientific research works on pedagogy of the post-war period
Authors: Елеференко, И. О.
Eleferenko, I. O.
Issue Date: 2010
Citation: Елеференко И. О. Теоретико-методологическое осмысление образа учителя в научно-педагогических трудах послевоенного периода / И. О. Елеференко // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 6 (85), ч. 2. — С. 27-37.
Abstract: Излагаются результаты исследования научно-педагогических трудов, отражающих этапы послевоенного развития отечественной школы, трансформацию идеальных и реальных представлений об учителе и его взаимоотношений с учащимися.
The article presents the results of the scientific research works on pedagogy, reflecting the stages of the post-war development of the national school, transformation of the ideal and real understanding of a teacher and his relationships with students.
Keywords: ШКОЛА
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ МАСТЕРСТВО
ИДЕАЛЬНЫЙ И РЕАЛЬНЫЙ ОБРАЗ УЧИТЕЛЯ
SCHOOL
PEDAGOGICAL SKILL
IDEAL AND REAL IMAGE OF A TEACHER
URI: http://hdl.handle.net/10995/18925
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=17953265
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 6 (85), ч. 2
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2010-85(2)-04.pdf323,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.