Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/18925
Title: | Теоретико-методологическое осмысление образа учителя в научно-педагогических трудах послевоенного периода |
Other Titles: | Theoretical and methodological understanding of the teacher's image in the scientific research works on pedagogy of the post-war period |
Authors: | Елеференко, И. О. Eleferenko, I. O. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Елеференко И. О. Теоретико-методологическое осмысление образа учителя в научно-педагогических трудах послевоенного периода / И. О. Елеференко // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 6 (85), ч. 2. — С. 27-37. |
Abstract: | Излагаются результаты исследования научно-педагогических трудов, отражающих этапы послевоенного развития отечественной школы, трансформацию идеальных и реальных представлений об учителе и его взаимоотношений с учащимися. The article presents the results of the scientific research works on pedagogy, reflecting the stages of the post-war development of the national school, transformation of the ideal and real understanding of a teacher and his relationships with students. |
Keywords: | ШКОЛА ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ МАСТЕРСТВО ИДЕАЛЬНЫЙ И РЕАЛЬНЫЙ ОБРАЗ УЧИТЕЛЯ SCHOOL PEDAGOGICAL SKILL IDEAL AND REAL IMAGE OF A TEACHER |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/18925 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=17953265 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 6 (85), ч. 2 |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2010-85(2)-04.pdf | 323,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.