Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/18899
Title: | Идеи казахских философов прошлого в музыкальном воспитании школьников Республики Казахстан |
Other Titles: | Ideas of the Kazakh philosophers of the past in direc-tions Musical education of the schoolboys of Republic of Kazakhstan |
Authors: | Добровольская, Л. В. Тагильцева, Н. Г. Dobrovolskaya, L. V. Tagiltseva, N. G. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Добровольская Л. В. Идеи казахских философов прошлого в музыкальном воспитании школьников Республики Казахстан / Л. В. Добровольская, Н. Г. Тагильцева // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 1 (71). — С. 145-149. |
Abstract: | Рассматриваются идеи казахских философов прошлого о музыке и музыкальном образовании. Показано, что эти идеи в настоящее время взяты на вооружение авторами современных программ по музыкальному образованию школьников в Казахстане. The article analyses the development abilities of playing the piano by earring in the aspect of modernizing musical education ideas. The author analyses the content of free (without notes) musical process in context of general intellectualization, intensification and computerization modern instrumental performance. |
Keywords: | МУЗЫКАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МУЗЫКАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В КАЗАХСТАНЕ КАЗАХСКАЯ ФИЛОСОФИЯ INTERDISCIPLINARY INTEGRATION PROFESSIONAL ACTIVITY FREE MUSICAL PROCESS DEVELOPMENT TRAINING PERFORMANCE SKILL EARRING HARMONIZATION |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/18899 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=13083699 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 1 (71) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2010-71-18.pdf | 93,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.