Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/18887
Title: Детские издания как источник ознакомления детей с этнокультурной действительностью
Other Titles: Children's publications as a source of familiarising children with ethnocultural reality
Authors: Захарова, Л. М.
Zaharova, L. M.
Issue Date: 2010
Citation: Захарова Л. М. Детские издания как источник ознакомления детей с этнокультурной действительностью / Л. М. Захарова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 6 (85), ч. 1. — С. 51-57.
Abstract: В статье на основе анализа содержания детских журналов ХIХ-ХХ вв. определяется их роль в этнокультурном воспитании детей. Прослежена преемственность прогрессивных тенденций в содержании.
Analysing children's magazines of the 19th-20th centuries, the author of the article defines their role in children's ethnocultural education. The continuity of progressive tendencies in the content is traced.
Keywords: ДЕТСКИЕ ЖУРНАЛЫ
ЭТНОКУЛЬТУРНАЯ ДЕЙСТВИТЕЛЬНОСТЬ
CHILDREN'S MAGAZINES
ETHNOCULTURAL REALITY
URI: http://hdl.handle.net/10995/18887
Russian Science Citation Index Identifier: http://elibrary.ru/item.asp?id=15623657
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 6 (85), ч. 1
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2010-85(1)-06.pdf290,26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.