Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/18469
Title: Балетные интерпретации Шекспира в ХХ в.: модификация трагического
Other Titles: Ballet Interpretations of Shakespeare in the 20th Century: Modification of the Tragic
Authors: Сабрекова, Г. С.
Sabrekova, G. S.
Issue Date: 2009
Citation: Сабрекова Г. С. Балетные интерпретации Шекспира в ХХ в.: модификация трагического / Г. С. Сабрекова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. — 2009. — N 1/2 (63). — С. 265-275.
Abstract: В статье исследуется эстетическая категория трагического и ее смысловые модификации в искусстве ХХ в. Анализ проблемы осуществляется на примере сценических интерпретаций балета Прокофьева «Ромео и Джульетта» в постановках известных хореографов: Л. Лавровского, Ю. Григоровича, Р. Нуреева, А. Прельжокажа, Е. Панфилова, Р. Поклитару.
The article studies the aesthetic category of the tragic, and the modification of its meaning in the 20th century art. The analysis is based on the interpretations of Prokofiev's ballet Romeo and Juliet, staged by the famous choreographers L. Lavrovsky, Yu. Grigorovich, R. Nureyev, A. Preljoc(aj, E. Panfilov, and R. Poklitaru.
URI: http://hdl.handle.net/10995/18469
RSCI ID: http://elibrary.ru/item.asp?id=12835258
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. 2009. N 1/2 (63)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 2, Гуманитарные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurg-2009-63-31.pdf514,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.