Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/111135
Название: Interaction Between Significant Adult and Toddler in Russia and Vietnam
Другие названия: Взаимодействие значимого взрослого с ребенком раннего возраста в России и Вьетнаме
Авторы: Galasyuk, I. N.
Shinina, T. V.
Shvedovskaya, A. A.
Morozova, I. G.
Efremova, E. V.
Nguyen, T. H.
Nguyen, T. L.
Дата публикации: 2019
Издатель: Moscow State University of Psychology and Education
Federal State-Financed Educational Institution of Higher Education Moscow State University of Psychology and Education
Библиографическое описание: Interaction Between Significant Adult and Toddler in Russia and Vietnam [Взаимодействие значимого взрослого с ребенком раннего возраста в России и Вьетнаме] / I. N. Galasyuk, T. V. Shinina, A. A. Shvedovskaya et al. // Psychological Science and Education. — 2019. — Vol. 24. — Iss. 6. — P. 47-62.
Аннотация: The article discusses the role of child interaction with a significant adult (parent, kindergarten teacher, caregiver) in child’s neurocognitive development within socio-cultural contexts of Russia and Vietnam. The article presents the results of a pilot study that included focus group interviews with kindergarten specialists from Russia and Vietnam. The pilot study sample consisted of 74 participants (72 women, 2 men), aged 32 to 54 years (M = 43.04; SD = 6.61). Of these, Russian participants (10 cities) — 42 people (40 women and 2 men) aged 32 to 50 (M = 40.19; SD = 6.28) and Vietnamese participants (1 city) — 32 people (32 women) aged 38 to 54 years (M = 46.67; SD = 5.12). The interviews followed the questionnaire developed by the authors. It consisted of 21 open-ended questions grouped in 3 blocks: Block 1. What characteristics and skills should be developed during early childhood? Where and how should these be developed? Block 2. How are children under 3 years of age developed? Block 3. Who is involved in the development of a child under 3 years of age? A comparative analysis of the responses of the Russian and Vietnamese kindergarten specialists revealed no significant differences between the groups, which suggests similarities in educational and developmental strategies of young children in a kindergarten environment. © 2019 Moscow State University of Psychology& Education.
Ключевые слова: ADULT-CHILD INTERACTION
EARLY CHILDHOOD
JOINT ACTIVITY
SIGNIFICANT ADULT
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/111135
Условия доступа: info:eu-repo/semantics/openAccess
Идентификатор РИНЦ: 41478733
Идентификатор SCOPUS: 85114723482
Идентификатор WOS: 000504895300005
Идентификатор PURE: 11464885
ISSN: 1814-2052
DOI: 10.17759/PSE.2019240605
Сведения о поддержке: The reported study was funded by RFBR and VASS, project number 19-513-92001.
Располагается в коллекциях:Научные публикации ученых УрФУ, проиндексированные в SCOPUS и WoS CC

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2-s2.0-85114723482.pdf223,72 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.